JURA IMPRESSA Z7 One Touch chroom

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JURA IMPRESSA Z7 One Touch chroom op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Truusje 30-12-2014

Wij hebben de Jura Z7 nu bijna 4 jaar.
Hij staat nu ingepakt voor z'n eerste dure servicebeurt. Als je bedenkt dat wij ruim 7000 kopjes koffie er mee hebben gezet dan komt het onderhoud op een kopje op 3 cent uit.
Ja het kost wat, maar ik ben er toch elke dag nog steeds blij mee.
Wij hebben tot nu toe nog nooit problemen gehad. Bij de winkel zeiden ze dat het apparaat niet elke. 2 jaar naar de Jura hoeft alleen als er wat mee is.
Dus nu lekt ie rechtsonder water en gaat ie voor onderhoud.
En ja, een gewoon koffiezetapparaat is goedkoper, maar wij houden van een lekker kopje koffie en dan is zo'n bonenmachine toch een uitkomst.
Ik hoop dat we er nog veel jaren plezier van hebben.
Nu gaan we de komende dagen over op de Nespresso met een aparte melkopschuimer.
Dan is een druk op de knop van een Jura toch handiger.

whisky59 06-01-2013

Ik heb de chroomuitvoering van deze machine gekocht en ben er zeer content over. Een lust voor het oog, alleen wat vaker een doekje over het front halen. Als je niet zo'n poetser bent zou ik voor de aluminiumversie opteren. Het gebruiksgemak is voortreffelijk, je kunt alles instellen met de draaiknop bovenop. De melkproducten zien er ook zeer aansprekend uit. Met een watertank van 2,8 liter hoef je ook niet steeds te vullen en het geluidsniveau is zeer acceptabel.

martijndekoffieleut 22-04-2012

De Jura lijkt op het oog een prima machine, maar besef dat de zetgroep niet zelf kan worden uitgenomen om deze schoon te spoelen. Iedere 2 jaar is daarvoor een onderhoudsbeurt van 250 euro nodig.

Omdat onze machine al na 4 jaar de geest heeft gegeven geef ik een 2 voor duurzaamheid. Veel plastic en rubberen slangen. Omdat de machine slecht is schoon te maken neemt de koffiesmaak ook af.

V de 04-08-2012

Ik weet niet waar je het onderhoud laat doen maar Jura heeft vaste tarieven hiervoor level 1 max 169'- level 2 max 199'a en elke 2 jaar is onzin, maar dat zal wel verteld worden door de winkel die ook het onderhoud doet, ik als geautoriseerd dealer weet wat de tarieven zijn, en dat een Jura makkelijk 10 jaar of 30.000 kopjes aankan en dan heb je 2/3 onderhoudsbeurten nodig.

Erik0001 27-07-2011

---------- update review, 27-07-2011 ---------
Om iedereen toch op de hoogte te houden, hierbij mijn bevindingen na een jaar.
Voordelen:
Machine blijft mooi (ik heb altijd een opgevouwen stukje keukenrol onder de kopjes liggen om beschadigingen te voorkomen). Technisch blijft alles werken. 6500 servings, 28 reinigingen en 12 ontkalkingen.
Nadelen:
De koffie uitloop achter de melkopschuimer blijft nu de koffie er uit blazen met als resultaat overal opgeschuimd melk. Importeur heeft echter geen idee waar ik het over heb. Water temperatuur dik onder de maat. Ieder kopje moet worden voorverwarmd mbv quooker. Melkopschuimer is vaak niet meer af te stellen m.a.g. slecht schuim.

Voor het laatste probleem is een oplossing. Gewoon de melkopschuimer demonteren en een nacht in water leggen. Zonder oplosmiddelen o.i.d.

---------- 1e review, 29-10-2010 ----------
Ingeruild voor mijn F9 pianoblack. Na een half jaar komen de volgende problemen naar boven.
1) de koffieuitloop achter de cappuccino schuimer plempt de kofie zo hard in de opgeschuimde melk dat aanrecht en machine helemaal onderspatten. Dit is heel vervelend als je de machine net hebt opgepoetst.
2) Als het lampje cappuccino spoelen aan staat vergeet de machine gewoon te melden als je water op is. Deze loopt dan droog wat zeer slecht is voor de machine.
Ja, de machine wordt direkt ontkalkt en gespoeld wanneer deze daarom vraagt. Dus daar kan het niet aan liggen. Het is zoals in vele Jura machines het geval is; de firmware is niet onder alle omstandigheden getest.
Lekkerste koffie: Na vele jaren allerlei koffie te hebben geproefd komt Laurentius als nummer 1 naar voren.

roeljanssen1973 19-10-2010

Ik ben erg tevreden over dit apparaat. De versgemalen koffie uit deze Impressa Z7 smaakt duidelijk beter dan de koffie uit mijn vorige Nespresso apparaat. Alle koffiesoorten zijn met 1 druk op de knop te bereiden en dat is wel prettig (ik ben erg lui aangelegd ;-). Ook even een "warme douche" voor de eigenaar van de The Coffee Factory in Vlaardingen. Hij had alle machines van Jura in de showroom en wist precies waar hij het over had. Hij was ook niet te beroerd om gratis extra zakken koffie mee te geven ("Kun je zelf ontdekken welke smaak je het lekkerst vindt.) Top!

Dennis000001 17-09-2010

Sinds enkele weken in het bezit van dit prachtige apparaat. Heerlijke koffie. cappucino en latte machiatto met een druk op de knop, met prima stevige melkschuim. Op de cappunico valt het suikerklontje heel langzaam door het schuim.

Het schoonmaken gaat, vind ik, ook erg eenvoudig. het is goed toegankelijk en over alles is nagedacht.

Design is prachtig, maar dat is smaak. En dat geldt natuurlijk ook voor de koffie. Even zoeken naar de juiste boon en afstelling en dan vooral genieten. Via de website van jura kun je de handleiding downloaden, dan kun je ook zien wat de machine allemaal kan.

Een echte aanrader!

FrankMuitE 15-03-2010

Na een maand lang gebruik van de Z7 kunnen we melden dat we een zeer tevreden gebruiker zijn. De Z7 met de gebogen aluminium afwerking aan de voorzijde oogt prachtig op ons aanrecht. Zelfs de koffieuitloop heeft dezelfde aluminium afwerking. De afwerking zit hem in de details, zoals de LED-jes die het kopje verlichten tijdens de bereiding.
De mogelijheden en het gebruik zijn fantastisch. De koffieuitlopen zijn goed te verstellen zodat er nooit iets spettert. De machine oogt degelijk en het mechaniek werkt zonder veel lawaai. In de uitstand is het verbruik nihil.
Maar het meest belangrijk is uiteraard de koffiekwaliteit. In één woord: geweldig!
Een aanrader vonden we om het apparaat in Vlaardingen te kopen, bij de dealer met een eigen service centrum. Die hebben de machine namelijk een paar graden warmer afgesteld, wat je als consument niet zelf kan doen. Nederlanders drinken hun koffie warmer dan Italianen, vandaar.
Als we dan toch een minpuntje moeten noemen, de machine is niet echt geschikt voor thee. Het hete water heeft niet echt gekookt.

Eric070 08-03-2010

Ik vond het weer tijd mijn vorige Jura te upgraden en heb op basis van meerdere bezoeken aan espressowinkels gekozen voor de Jura Z7 in chroom. Wat is dit een fantastische machine. De machine is een heel stuk stiller dan mijn vorige Jura, zet echt heerlijke koffie en ziet er uit als een plaatje. De winkel waar de machine gekocht is heeft de Jura extra " getuned" (fijnere afstelling molen, +4 graden temperatuur). De bediening is eenvoudig mede door afzonderlijke knoppen voor bekende koffie variaties. Cappucinos etc. zijn te maken zonder het kopje te verplaatsen. En smaken uiteraard heerlijk. Ik kan nog niets zeggen over de duurzaamheid maar het apparaat ziet er degelijk en mooi afgewerkt uit.

statyl35 21-02-2012

kunt u mij verder helpen ben in het bezit van een ena 9
waar ik de koffie ook niet echt warm van vindt.
waar heeft u hem gekocht zodat ik kan vragen of de dealer mijn jura ook wat hoger wil aftellen

groet bert

Sammy Koffieleut 26-09-2015

@statyl35
Ik bezit ook al jaren een Jura, eerst een S9 en nu alweer 3 jaar een Z7 naar volle tevredenheid!
De temperatuur van het water wordt inderdaad laag gehouden omdat als je 90 graden water door je koffie perst alle aroma's stuk gaan, dit is dus juist.
als je je kopjes van tevoren opwarmt heb je al veel gewonnen.